• ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΤΟΥ IAT.GR ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΙΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21

Γράφει: Δήμητρα Ευθυμιάδου 
 
Αναστάτωση προκάλεσε στον ιατρικό κόσμο η απόφαση του υπουργείου Υγείας να προτείνει διαφορετικές αμοιβές στους ειδικούς γιατρούς του ΕΟΠΥΥ που θα συνάψουν σύμβαση με τον Οργανισμό.
 
Σε πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ εκπροσώπων του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) και του αν.Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Υγείας Σταμάτη Βαρδαρού για τις νέες συλλογικές συμβάσεις του κλάδου με τον ΕΟΠΥΥ, τέθηκε η βάση για τις αμοιβές των γιατρών.
 
Ήδη όμως ο ίδιος ο υπουργός Υγείας είχε διαμηνύσει στους γιατρούς το σχέδιο για τις πληρωμές των συμβεβλημένων ειδικών γιατρών του ΕΟΠΥΥ. 
 

Την πρόταση του για τις νέες συμβάσεις των ειδικών γιατρών με τον ΕΟΠΥΥ έχει ήδη έτοιμη το υπουργείο Υγείας.

Στο ίδιο τραπέζι αναμένεται να καθίσουν στις 2 Νοεμβρίου η ηγεσία του υπουργείου Υγείας και επιτροπή του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ), προκειμένου να συζητήσουν την πρόταση του υπουργείου για τις νέες συλλογικές συμβάσεις των ειδικών γιατρών με τον ΕΟΠΥΥ.

Ήδη ωστόσο η πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας έχει διαμορφωθεί και είχε παρουσιασθεί πρόσφατα σε εκπροσώπους του κλάδου όπου βέβαια προκλήθηκε έντονη λεκτική διαμάχη.

 Και φαίνεται ότι το υπουργείο Υγείας βιάζεται πια να συνάψει συμβάσεις με ειδικούς γιατρούς καθώς από το νέο έτος μπαίνει σε εφαρμογή το νέο σύστημα των παραπομπών από τους οικογενειακούς γιατρούς το οποίο ούτως ή άλλως είναι προβληματικό.
 
Κατά τη συνάντηση του ΠΙΣ με τον αν.Γενικό Γραμματέα οι θέσεις του υπουργείου Υγείας επαναλήφθηκαν, προκαλώντας έντονη αναστάτωση στον ιατρικό κόσμο.
 
Μάλιστα το σημείο που φαίνεται να έριξε λάδι στη φωτιά σχετίζεται με την αύξηση της αποζημίωσης της επίσκεψης, όταν αυτή προκύπτει από παραπομπή οικογενειακού γιατρού. Και αυτό διότι είναι γνωστό ότι ο ιατρικός κόσμος αντιτίθεται στο νέο σύστημα των παραπομπών από τον οικογενειακό γιατρό στον ειδικό (πχ.ΩΡΛ, ορθοπεδικό, καρδιολόγο κ.λ.π.) ιδιαίτερα σε μια χώρα που οι περισσότεροι γιατροί είναι εξειδικευμένοι.
 Άγνωστο βέβαια παραμένει ένα θα είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί το νέο σύστημα παραπομπών με την έλλειψη των οικογενειακών γιατρών.
 

Τι προτείνει το υπουργείο Υγείας για τους ειδικούς γιατρούς

Ειδικότερα ο υπουργός Υγείας αλλά και ο αν.Γενικός Γραμματέας αρμόδιος για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Στ.Βαρδαρός πρότειναν στους εκπροσώπους των γιατρών να αναλάβει ο ΠΙΣ την ανεύρεση ειδικών γιατρών οι οποίοι θα συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ.

Μάλιστα όπως μεταφέρουν πηγές στο HealthReport.gr, η ηγεσία του υπουργείου πρότεινες να δημιουργηθεί ένας αναδιανεμητικός λογαριασμός μέσω του οποίο ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) θα πληρώνει τους συμβεβλημένους ειδικούς γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ.

Στην περίπτωση όμως που ο ΠΙΣ δεν θα βρίσκει γιατρούς να συνάψουν σύμβαση με τον Οργανισμό, αυτόματα θα μειώνονται τα κονδύλια από τον αναδιανεμητικό λογαριασμό.


Μάλιστα η σκέψη του υπουργείου Υγείας είναι να υποχρεώνει ο ΠΙΣ τους γιατρούς να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ έχοντας ως βασικό του όπλο την παραπομπή στο πειθαρχικό.

Οι γιατροί ερμήνευσαν την πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας ως μέθοδο «εντέλλεστε» από τον ΠΙΣ στους ειδικούς γιατρούς, αφού θα πρέπει να τους υποχρεώνει να αφήνουν τα ιατρεία τους και να πηγαίνουν ακόμη και σε μακρινές περιοχές όπου δεν υπάρχουν οι συγκεκριμένες ειδικότητες για να καλυφθούν οι ανάγκες.

Άγνωστο παραμένει βέβαια πως θα επισκέπτονται οι γιατροί απομακρυσμένες περιοχές για να καλύψουν ιατρικά τον πληθυσμό χωρίς ιατρικά μηχανήματα και όργανα.

Η συγκεκριμένη πρόταση πάντως του υπουργείου Υγείας είχε διατυπωθεί στην προκαταρκτική συζήτηση που είχε γίνει με εκπροσώπους του κλάδου, οι οποίοι μάλιστα απείλησαν να μην ξαναβρεθούν στο ίδιο τραπέζι. Τελικώς η συνάντηση θα επαναληφθεί στις 2 Νοεμβρίου με την ελπίδα στον κλάδο, ότι θα υπάρχει βελτιωμένη πρόταση που θα στηρίζεται σε τελείως διαφορετική βάση.

Και διαφορετικές αμοιβές στις συλλογικές συμβάσεις

Στο μεταξύ όμως και το θέμα των αμοιβών προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους γιατρούς, αφού το υπουργείο Υγείας προτίθεται να δίνει αρχικά το 20% του προϋπολογισμού στον ΠΙΣ προκειμένου να το διανείμει στους συμβεβλημένους ειδικούς γιατρούς και στη συνέχεια θα αμείβονται κατά πράξη και περίπτωση ο καθένας ξεχωριστά.

Ωστόσο αυτό που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των εκπροσώπων του κλάδου, είναι το γεγονός ότι η πρόταση του υπουργείου περιείχε και διαφορετικές αμοιβές εάν ο ασθενής επισκέπτεται τον ειδικό γιατρό έπειτα από παραπομπή από οικογενειακό γιατρό ή όχι.

Να σημειωθεί πάντως ότι οι αμοιβές κατά πράξη και περίπτωση στους γιατρούς υπόκεινται σε υποχρεωτικές εκπτώσεις και επιστροφές (claw back), που στις περισσότερες περιπτώσεις ξεπερνούν το 50%.

 
Ταυτόχρονα οι κλειστοί προυπολογισμοί ανά περιοχή φαίνεται ότι θα προκαλέσουν περαιτέρω προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών όπως εκτιμούν πολλοί συνδικαλιστές.
Όπως εξηγεί στο HealthReport.gr η Βαρβάρα Ανεμοδούρα, μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά, δεν μπορεί να εφαρμοσθεί συγκεκριμένη δαπάνη στη χώρα μας ανά περιοχή καθότι έχουμε μετακινούμενο πληθυσμό. Δηλαδή οι πολίτες το καλοκαίρι μεταφέρονται σε νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές, ενώ πολλοί κάτοικοι της Περιφέρειας το χειμώνα μετακινούνται στην Αθήνα για μόνιμη διαμονή.
 
Τα «παζάρια»πάντως μεταξύ υπουργείου Υγείας και γιατρών θα συνεχισθούν και το επόμενο διάστημα έστω κι αν η ηγεσία του υπουργείου Υγείας βιάζεται να ολοκληρώσει τις συνομιλίες και να προχωρήσει στις συλλογικές συμβάσεις. Και αυτό διότι από 1.1.2019 έχει προγραμματισθεί η έναρξη του νέου συστήματος των παραπομπών από τον οικογενειακό γιατρό στον ειδικό, έστω και αν αυτο θα εφαρμοσθεί σταδιακά μέχρι να βρεθούν οι απαιραίτητοι γιατροί.
 
Στην περίπτωση που οι δύο πλευρές «δεν τα βρουν», θα μπλοκάρει περαιτέρω το νέο σύστημα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που αποτελεί και σημαία της κυβερνητικής πολιτικής στην Υγεία.
 

Με το «πράσινο φως» των οικογενειακών γιατρών θα γίνεται η επίσκεψη των ασθενών στους ειδικούς γιατρούς όπως ορθοπεδικό, καρδιολόγο, ρευματολόγο, ΩΡΛ κ.λ.π..

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού που αναρτήθηκε στη Διαύγεια ο οικογενειακός γιατρός πλέον όπως προβλέπεται στην απόφαση θα έχει την ευθύνη για την παραπομπή των ασθενών ανάλογα με την πάθηση τους στον ανάλογο ειδικό γιατρό.

Όπως προβλέπεται στην απόφαση ο οικογενειακός ιατρός θα παραπέμπει τον λήπτη υπηρεσιών υγείας στα Κέντρα Υγείας, τις δημόσιες μονάδες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας και τους συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.παρόχους υπηρεσιών υγείας εντός της οικείας Υ.ΠΕ., εφόσον το κρίνει ιατρικώς απαραίτητο.

Οι παραπομπές γίνονται υπό το πρίσμα των γενικών αρχών όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 1 του ν. 4486/2017 και με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών του λήπτη υπηρεσιών υγείας εντός του οργανωτικού πλαισίου της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Όταν αυτή η επιλογή εξαντλείται, ο οικογενειακός ιατρός παραπέμπει κατά περίπτωση σε δημόσιες μονάδες δευτεροβάθμιας καιτριτοβάθμιας φροντίδας υγείας και στους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ παρόχους υπηρεσιών υγείας.

Καθορίζονται δύο κατηγορίες παραπομπών:

η απλή παραπομπή, με ισχύ 30 ημερολογιακών ημερών για προγραμματισμό μιας επίσκεψης σε ειδικό ιατρό,

η παραπομπή χρόνιου νοσήματος, με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης και ισχύ δώδεκα μηνών, για το σύνολο των απαιτούμενων επισκέψεων σε ειδικό ιατρό.Παραπομπή ηλεκτρονικά

Η παραπομπή από οικογενειακό ιατρό σε ιατρό άλλης ειδικότητας (πλην Γενικής Ιατρικής, Παθολογίας και Παιδιατρικής) γίνεται ηλεκτρονικά.

Σε ποιες περιπτώσεις δεν απαιτείται παραπομπή;

Παραπομπή δεν απαιτείται για προγραμματισμό επίσκεψης στις παρακάτω ειδικότητες: γυναικολογία, ψυχιατρική, οφθαλμολογία, οδοντιατρική. Εξαιρούνται τα έκτακτα περιστατικά τα οποία θα εξυπηρετούνται στις δημόσιες δομές υγείας σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία διαλογής ασθενών (triage) και τον βαθμό οργάνωσης των δομών αυτών.

 

Το έντυπο παραπομπής και η διαδικασία

Το έντυπο παραπομπής ασθενή, όπως εκτυπώνεται από την εφαρμογή, φέρει την υπογραφή και τη σφραγίδα του παραπέμποντος ιατρού και περιλαμβάνει τα εξής:

1.Στοιχεία παραπέμποντος ιατρού
1.1. Όνομα 1.2. Επώνυμο 1.3. Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης 1.4. Μονάδα
2. Στοιχεία Λήπτη Υπηρεσιών Υγείας
2.1. Όνομα 2.2. Επώνυμο 2.3. Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης 2.4. Έτος Γέννησης 2.5. Διεύθυνση 2.6. Αριθμός Τηλεφώνου 2.7. Ασφαλιστικός Φορέας 2.8. Ασφαλιστική Ικανότητα
3. Στοιχεία Οικογενειακού Ιατρού
3.1. Όνομα 3.2. Επώνυμο 3.3. Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης 3.4. Μονάδα
4. Στοιχεία Παραπεμπτικού
4.1. Κωδικός Παραπεμπτικού 4.2. Ημερομηνία Έκδοσης Παραπεμπτικού 4.3. Ημερομηνία Λήξης Παραπεμπτικού
5. Αιτιολογία
6. Διάγνωση
7. Στοιχεία Παραπομπής
7.1. Ιατρική ειδικότητα Παραπομπής 7.2. Κατηγορία Παραπομπής (απλή, χρόνιου νοσήματος) 7.3.

Τι προβλέπει η διαδικασία

Όπως προβλέπεται και από τη σχετική υπουργική απόφαση, από την πλήρη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος και έπειτα, δεν απαιτείται το φυσικό έγγραφο της παραπομπής.

Για την επίσκεψη σε ειδικό ιατρό μετά από παραπομπή απαιτείται ο προγραμματισμός της επίσκεψης. Για τον προγραμματισμό αυτό χρησιμοποιείται η υπάρχουσα διαδικτυακή εφαρμογή (σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού της ΗΔΙΚΑ ΑΕ).

Η επιλογή μονάδας, ιατρού και ώρας γίνεται με τον έως τώρα προβλεπόμενο τρόπο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθεσιμότητα στις Δημόσιες Δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ο λήπτης υπηρεσιών υγείας μπορεί να προγραμματίσει την επίσκεψή του σε δημόσιες μονάδες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας και στους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ παρόχους.

Για τον προγραμματισμό αυτό χρησιμοποιείται η υπάρχουσα διαδικτυακή εφαρμογή (σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού της ΗΔΙΚΑ ΑΕ).

Έως την πλήρη και λειτουργική ένταξη των δημόσιων μονάδων δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας στο ανωτέρω σύστημα, ο προγραμματισμός πραγματοποιείται σύμφωνα με το υφιστάμενο σύστημα.

Επίσης αναφέρεται ότι «σε περιοχές με πλήρη κάλυψη από οικογενειακούς γιατρούς, επισκέψεις σε συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ειδικούς ιατρούς εκτός συστήματος παραπομπών δεν θα αποζημιώνονται».

Τέλος σε κάθε επίσκεψη που πραγματοποιείται μετά από παραπομπή, το αποτέλεσμα της καταγράφεται στο φάκελο του ασθενή και ο οικογενειακός γιατρός έχει πρόσβαση σε αυτό.

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies μόνο για την σωστή λειτουργία του ιστότοπου.

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με την χρήση των cookies.

Δεν συλλέγουμε καμία προσωπική πληροφορία.

Δείτε τον νόμο 4070/2012 (άρθρο 170) σχετικά με την χρήση των cookies εδώ:

Νόμος 4070(άρθρο 170)